למה חייבים ספר העשרה כדי להבטיח שליטה באוצר המילים?

לאחרונה נשאלתי פעמים רבות, מדוע צריך בכלל ספר העשרה? הרי לכיתה שלנו יש כבר ספר לימוד?

לשם כך אשאל אתכם: מה מטרת ספר הלימוד "הרגיל" באנגלית? ובכן, ספרי הלימוד באנגלית שואפים ללמד את התלמידים ארבע מיומנויות עיקריות: קריאה, כתיבה, הבנת הנשמע ודיבור. אבל כבר אמרו חכמים: "תפסת מרובה, לא תפסת." קיימים ספרים טובים מאוד בשוק, אבל הם מציעים קצת מזה, וקצת מזה, וסומכים עלינו המורים, שנשכיל להרחיב את תוכן הספר באופן שהתלמידים ישלטו בכל אחת מהמיומנויות בצורה טובה.

במשרד החינוך הגיעו למסקנה, ובצדק, שזה לא מספיק. כל שפה בנוייה ממילים, וכדי לשלוט בה, חייבים לדעת אותם, לא רק ברמה של זיהוי, אלא ברמה של בטחון בשימוש בהם, בכל התחומים, קריאה, כתיבה, הבנה ודיבור.

אבל מה זה אומר? לחזור על המילים באופן מייגע, שוב ושוב עד שיקלטו אותם? אני שומעת את האנחה! זה באמת מייגע. אז מה עושים?

בספר החדש שלי, !Laugh And Learn From A-Z חוזרים על המילים שוב ושוב, אבל זה כייף! התלמידים לא מרגישים את זה בכלל. להיפך! קודם יש תרגילים ומשחקים להכרת המילים החדשות. אחר כך מגיע סיפור משעשע שמשלב בתוכו את המילים, ואחריו שאלות בהבנת הנקרא, ואחרי זה עוד משחקים ותרגילים. פתאום מגלים בסוף הפרק, שהם יודעים המון מילים! איך זה קורה?

התשובה היא לימוד חווייתי. כאשר לומדים מתוך חוויה, המילים נכנסות לראש בטבעיות, ונשארות שם!

אהבת? זה הזמן לשתף להעביר הלאה!

דילוג לתוכן